Пошук статті
Кількість користувачів
Сьогодні : 38
За місяць : 1180
Кількість
статей : 980
А
Б
В
Г
Д
Е
Є
Ж
З
И
І
Й
Ї
К
Л
М
Н
О
П
Р
С
Т
У
Ф
Х
Ц
Ч
Ш
Щ
Ю
Я
Буклет
Буклет

 image

Буклет (від франц. bouclette – невеличке кільце, пряжка; англ. booklet – маленька книжка в паперовій обкладинці) – аркушеве видання інформаційного або довідкового характеру у вигляді одного аркуша друкованого матеріалу, сфальцьованого будь-яким способом у два чи більше згинів (ширмоподібно), але не розрізаного.

Б. як вид друкованої продукції характерний насамперед для рекламної поліграфії. Його завдання – лаконічно донести інформацію про послуги чи продукцію компанії до споживача, зацікавити його, спонукати до конкретних дій, а також сформувати позитивний імідж рекламованої організації чи продукції.

Термін «Б.» виник у 1859 р. і первісно трактувався як «маленька книжка в паперовій обкладинці».

Слід відрізняти Б. від листівки і брошури, бо листівка має один згин або без згину, а брошура має два основні елементи – блок і паперову обкладинку, скріплені між собою за допомогою прошивки ниткою, тонким шнуром, металевої скріпки тощо.

Різновидом Б. є ліфлет, або євробуклет. Зазвичай таку продукцію роздають на виставках або під час промо-акцій, розсилають поштою.

У формі Б. друкують короткі путівники, зокрема у бібліотеках, бібліографічні закладинки, бібліографічні пам’ятки, програми заходів, мапи міст, регіонів, країн для туристів, різноманітні рекламні матеріали, довідкові матеріали (розклад руху транспорту, інструкції з користування технічними пристроями, бібліотечними каталогами тощо).

Різновиди Б.:

  • інформаційні (містять лаконічні відомості про послугу чи товар, а також різні фотографії, таблиці, графіки; друкуються на тонкому папері, великими накладами і є досить простими в поліграфічному виконанні);
  • іміджеві (створюються з метою формування позитивного іміджу компанії і мають підкреслювати її солідність та неповторність; повинні обов’язково містити інформацію про діяльність закладу; друкуються на якісному крейдованому папері високої щільності – від 150 до 300 г/м);
  • акційні (використовуються для інформування громадян про спеціальні ціни, знижки, сезонні розпродажі, дисконтні карти тощо; сприяють припливу нових клієнтів);
  • для поштового розсилання (надходять поштою і мають персональний характер, тобто розраховані на конкретного адресата).

Традиційно Б. виготовляють з аркуша формату А4 (210 х 297 мм) чи меншого формату – А5 (148 х 210 мм) і А6 (105 х 148 мм).

Для створення Б. використовують різні види паперу (крейдований, тиснений, з покриттям). Для досягнення художнього, візуального ефекту використовують особливі сорти паперу – з мікрочастинкам (фланель, тенгріс) та фактурною поверхнею (кашемір).

Друкують Б. офсетним способом або оперативним цифровим. Офсетний вирізняється високою якістю і використовується для виготовлення великих партій Б. Цифровий – не вимагає додрукарської підготовки та виготовлення форм і застосовується для друкування невеликих накладів (до 500 шт.).

Деякі Б. піддають післядрукарському обробленню: ламінуванню глянцевою або матовою плівкою, тисненню фольгою, вибірковим УФ-лакуванням тощо. Це дає змогу надати їм унікальний і оригінальний вигляд, проте вимагає значних коштів.

Фальцювання Б. залежить від обсягу вміщуваної в ньому інформації. Існує кілька видів згинів: віконні, паралельний, зигзаг, однобічний. Одну зі стулок Б. за умови використання перфорації на згині можна перетворити у відривний купон.

Створення Б. вимагає дотримання кількох правил:

  • подавати інформацію просто і лаконічно, не вдаючись у подробиці; уникати складних термінів, штампованих фраз;
  • розбивати текст на смислові блоки, а також на короткі абзаци в 3–5 рядків; заголовки та ключові фрази виділяти особливим шрифтом і яскравим кольором; при мінімумі тексту важливе значення має дизайн, який повинен запам’ятовуватися;
  • малюнки, світлини і тексти, що розміщуються на сторінках у складеному стані, повинні виглядати органічно; рекомендовано розміщувати одну-дві яскраві ілюстрації у близькому ракурсі, ніж багато маленьких, позаяк таке подання інформації привертає увагу споживача;
  • використовувати максимум три шрифти, оптимально – вибрати один і подавати різні варіанти його написання та розміри кеглю;
  • застосовувати різні «гачки» чи «приманки»: для підвищення цінності Б., щоб він одразу не перетворювався на непотріб, зробити, наприклад, відривний купон-знижку чи прикріпити всередині дисконтну або подарункову картку, запрошення на захід, вхідний чи акційний квиток тощо.

Б. зазвичай поширюють у місцях великого скупчення цільової аудиторії. Їх або роздають організатори заходу, волонтери, або розміщують у спеціальних буклетницях чи на рекламних стійках (стендах), звідки кожен зацікавлений може узяти їх для ознайомлення зі вміщуваною інформацією.

Джерела

 

Інформація та документація. Видання. Основні види. Терміни та визначення понять : ДСТУ 3017:2015.  – [Чинний від 01.07.2016]. – Київ, 2016. – 38 с. – (Національний стандарт України).

 

_________

 

Что такое буклет и какие бывают виды рекламных буклетов // PSP. Перший супермаркет поліграфії : [сайт].

Як оформити буклет? // LOVE PRINT IS : [сайт].

Drukarstvo.com : полігр. портал.

 

Зображення

image
Буклет бібліотечний
image
Путівник
image
інформаційний буклет
image
Буклет-запрошення
image
Інформаційний буклет туристичного маршруту
image
Буклет-мапа
 

Комаренко Милослава Олександрівна
Статтю створено : 23.06.2014
Останній раз редаговано : 10.12.2020