Пошук статті
|
|||
Кількість користувачів Сьогодні : 21 КількістьЗа місяць : 66 статей : 1010 |
Інформаційний шум
Інформаційний шум – несуттєва, вторинна, нерелевантна інформація, якою супроводжується або заміщується основне повідомлення. Визначається за допомогою коефіцієнта І. ш. – кількісної характеристики, що визначається співвідношенням кількості нерелевантної інформації стосовно загальної кількості виданих користувачеві документів. Коефіцієнт І. ш. є семантичним показником якості документальної інформаційно-пошукової системи (ІПС). І. ш. є суб’єктивним поняттям. Інформація стає шумом після того, як втрачається її сенс, або ж існує її надлишок. І навпаки: шум може стати інформацією, якщо міститиме важливіші повідомлення, ніж основна інформація. Різновидом І. ш. є інформаційне шумування – елемент інформаційних технологій і впливів; умисне перевантаження реципієнта незначущою, вторинною, «зайвою» інформацією з метою відвернути його увагу від отримання відомостей, оприлюднення яких є небажаним для когось. Підвидами інформаційного шумування є рекламні повідомлення, будь-яка пропагандистська інформація, спам, контекстна реклама.
Джерела
Евдокименко Е. Ю. Понятие информационного шума в социально-гуманитарных науках / Е. Ю. Евдокименко // Молодой ученый. – 2013. – № 10. – С. 564–566;
________________
Евдокименко Е. Ю. Виды информационного шума в современном медиапространстве. |
||